はてなアンテナ
ten-naomi-CGのアンテナ
id:ten-naomi-CG

DVD

グループ一覧
2/4ページ

The RenderMan Academy - Subsurface Scattering Using Depth Maps
●08/24 19:33 ●透過●??
This web page has been restored from the original website’s content and archived as part of the required reading for Matt Ho’s Code Warriors course for second year computer sciences majors. Dr. Ho comes to us from the world of digital marketing, where he was responsible for some hugely popular viral campaigns including last year’s 1st place winner of the Mountain Top Award for client ADVO Medical

lucille 開発日記: アンビエントオクルージョン アーカイブ
●12/15 22:22 ●OCC●
lucille 開発日記
ページ移行に伴い、過去の投稿文章では、画像などのリンク切れがあります。ごめんね。
2003年07月07日
アンビエントオクルージョン
アンビエントオクルージョン(ambient occlusion)は、グローバルイルミネーション効果(とくにディフューズ反射の)を PhotoRealistic RenderMan で表現するテクニックで、 BlueSky Studio や ILM などのプロダクションで使われてきました。
PRManには、バージョン 11 になって標準として搭載されました。
数日前にドームライトでレンダリングしたジャック・オー・ランターン(グリポン君の発音に準拠)
Model copyright Gunpoint3D.
の画像を見て、そういやアンビエントオクルージョンって方法でもこんな感じになるなぁ、と思いち

A Practical Model for Subsurface Light Transport
●07/25 02:16 ●透過●
A Practical Model for Subsurface Light Transport
Henrik Wann Jensen
Steve Marschner
Marc Levoy
Pat Hanrahan
Stanford University
BRDF
Traditional shading models gives a hard computer generated look.
BSSRDF
Our new shading model captures the soft appearance of many natural materials such as skin.
Note that the face model we used is pretty simple: few triangles,no texture (only a map separating the s

SIG2001
●12/07 15:28 ●透過●
Forbidden
You don’t have permission to access /RMR/Shaders/SIG2001/index.html on this server.
Apache Server at www.renderman.org Port 80

RENDER.RU -> モ頸・-> Maya -> Maya Software Render SSS
●05/23 06:13 ●透過●mayaSoftwereでSSS
Физический просчёт SSS получается за счёт трассировки фотонов (так может Mental Ray, Maxwell), занимает много времени, очень сложен, не всегда можно предугадать результат точно (получить то, что хотел). Физический просчёт 〓 это громко сказано, так как в реале является лишь имитацией физических процессов (наблюдаемых в реале).
Перемещаем новую 〓камеру〓:
Рендерим…
Получаем баги на краях UV… Почему-т

4.<前5 6.次5>

0.はてなアンテナトップ
8.このページを友達に紹介
9.このページの先頭へ
ヘルプ/お知らせ

ログイン
無料ユーザー登録
はてなトップ

(c) Hatena