▽flipCode - Game Development News & Resources ●04/21 15:48 After more than six and a half years of game development goodness, flipCode is closing its doors. We are no longer accepting submissions of articles, images, news, etc. The article archives will remain online as reference material for the foreseeable future. The e-mail addresses for submissions will no longer be active. As the site’s primary editor, I would personally and sincerely like to thank e
▽KEY Depth Production - demos - ●05/24 06:30 2004/05/24 Game Development for the 8-bit NES Carnegie Mellon, Spring 2004 何時の間にか時だけが流れていく. カーネギーメロン大学でNESでゲームを造る講義が行われているようです. サンプルのコードはBASICみたいだけど,BASICってこんなに読みにくかったっけ!?と思うほど ...と思ったらインラインアセンブラ使いまくり. 「gosub」,「if eq goto」懐かしい 大学でファミコンソフト開発の授業を 2004/04/18 ウォッチ変数の書式指定記号 有名ですが,便利な機能. 例えばHRESULT型のhrをウォッチ変数に登録するさいに「hr,hr」とするとエラーコードが即座にわかる.COM系を扱うときには結構楽チン. Unicodeをウォッチするには「変数名,su」などなど. 2004/03/14 メガネ