▽The RenderMan Academy - Subsurface Scattering Using Depth Maps ●08/24 19:33 ●透過●?? This web page has been restored from the original website’s content and archived as part of the required reading for Matt Ho’s Code Warriors course for second year computer sciences majors. Dr. Ho comes to us from the world of digital marketing, where he was responsible for some hugely popular viral campaigns including last year’s 1st place winner of the Mountain Top Award for client ADVO Medical
▽Inside Computer Graphics ●07/11 04:30 July 10, 2021 ”Brendan Green’s home-arm Arma mod is one of those projects in this wonderful game world that fascinates beyond all reasonableness. For it was not just a one-man project, from the start, but also a game that the creator himself doubted on several occasions. Today it has been sold in 60 million copies and paved the way for a whole sub-genre.” says Phil from personal seasoned tradeline
▽lucille 開発日記: アンビエントオクルージョン アーカイブ ●12/15 22:22 ●OCC● lucille 開発日記 ページ移行に伴い、過去の投稿文章では、画像などのリンク切れがあります。ごめんね。 2003年07月07日 アンビエントオクルージョン アンビエントオクルージョン(ambient occlusion)は、グローバルイルミネーション効果(とくにディフューズ反射の)を PhotoRealistic RenderMan で表現するテクニックで、 BlueSky Studio や ILM などのプロダクションで使われてきました。 PRManには、バージョン 11 になって標準として搭載されました。 数日前にドームライトでレンダリングしたジャック・オー・ランターン(グリポン君の発音に準拠) Model copyright Gunpoint3D. の画像を見て、そういやアンビエントオクルージョンって方法でもこんな感じになるなぁ、と思いち
▽A Practical Model for Subsurface Light Transport ●07/25 02:16 ●透過● A Practical Model for Subsurface Light Transport Henrik Wann Jensen Steve Marschner Marc Levoy Pat Hanrahan Stanford University BRDF Traditional shading models gives a hard computer generated look. BSSRDF Our new shading model captures the soft appearance of many natural materials such as skin. Note that the face model we used is pretty simple: few triangles,no texture (only a map separating the s